tisdag 9 juni 2009

Klara-Bella och Mini

Idag kom Mini och hans mamma ganska nära. Men mamma ko är väldigt rädd om sin lille kalv och vill inte att man kommer för nära. Vet inte hur mycket jag kikat på dom idag, har ju varit ute mest hela dan och grejat i trädgården, det är så fantastiskt att ha dom här och se att dom har det så bra. I hagen idag har jag också sett både hare och räv, dock inte samtidigt ;)




Städade kaninburen idag, det behövdes såg jag. Flyttade ut dom från den stora buren till den lilla sommarburen. Grannens tax Busan var här och kollade läget och skrämde både kaninerna och katterna, men hon är inte dum, hon är bara lekfull och busig. Så go och glad jämt. Jag skällde lite på Busan när hon jagade Ronja men då svarade hon att Ronja minsann behöver lite motion så tjock som hon är. Bara bra att hon fick springa lite!



Jag älskar verkligen att bo här i torpet, på riktiga landet med katter, hundar, kor och vilda djur. Men igår upptäckte vi en nackdel... flugor! Brorsan och morsan som bor en liten bit härifrån på en liten gård har alltid mängder av flugor men jag trodde vi skulle va förskonade... Om nu flugor är så förtjusta i koskit, vad gör dom då inomhus? Nä, imorrn blir det att köpa flugfångare så man kan sova ifred förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar