onsdag 10 juni 2009

Rådjursbesök på morgonen

Idag på morgonen såg jag samma rådjur som var i kohagen för nån dag sen. Nu gick hon utanför hagen en lång stund och inte alls långt från korna som låg och idisslade eller om dom bara vilade sej, vad vet jag :)






Kaninerna har jag tittat till oftare än vanligt sen igår eftersom dom sitter i den lilla buren, usch tänk om det kommer en räv eller om grannens stora hund Kajsa kommer lös... Men det är ju en vanlig sommarbur så den ska väl funka. Men den är ju inte lika rejäl som den stora buren så dom får nog snart flytta tillbaka igen. Knäppa är dom, dom små kaninerna... som nån sa om sommargäster i nån sketch... äta ute och skita inne! Precis så gör dom. Och idag som det småregnar så sitter dom i utedelen och inne i bodelen där jag lagt mysigt hö där går dom bara in för att göra sina behov. Så har dom alltid gjort och jag fattar inte hur jag ska få dom att ändra sej. Fast dom kanske tycker det är bra som det är?


Sötnosarna Axel och Jasmine :)

3 kommentarer:

  1. testar igen... OK... verkar inte funka för vem som helst att kommentera... synd :(

    //M

    SvaraRadera
  2. Ingen aning om ja kan kommentera. :o)

    SvaraRadera